Råd om pengar

Om du har frågor om dina pengar
och behöver råd om
hur dina pengar ska räcka
kan du kontakta kommunen.

Om det är fel på något du köpt
eller om du behöver hjälp när du ska köpa något,
kan du också få hjälp av kommunen.
Den hjälpen kallas konsumentvägledning.

Du kan också få hjälp med
hur du ska använda dina pengar
så de räcker längre.
Eller om du har stora skulder
som du inte kan betala av.

Hjälpen kostar ingenting
om du bor i Trelleborgs kommun.

Ring och få hjälp

Du kan få råd om skulder eller pengar
genom att ringa telefonnummer 0410-73 31 96.

Telefonnumret är öppet dessa tider:

  • Onsdag: klockan 13 – 16.
  • Torsdag: klockan 8 – 12
    och klockan 13 – 16.
  • Fredag: klockan 8 – 12
    och klockan 13 – 16.

Försörjningsstöd

Om du inte har pengar till
att försörja dig eller din familj
kan du söka försörjningsstöd.