Familjer som behöver hjälp

Ibland kan man ha problem i en familj
och det kan vara svårt
att prata med varandra.

Problemen kan märkas
på att barnen inte mår bra.
Eller att familjen bråkar ofta.

Kontakta familjerådgivningen

Hos familjerådgivningen kan ni prata
om problemen i familjen.
Ni kan prata tillsammans som familj
eller som par, eller ensam.

Vill du prata med familjerådgivningen
kan du ringa 0410-73 32 00.

Du behöver inte berätta vad du heter
och ingen skriver ner vad du säger.

Det går också bra att prata med
samtalsmottagningen.
Då kan du ringa 0410-73 37 85.