Detta är Trelleborgs kommun
Mer än 45 tusen människor bor i Trelleborgs kommun.
30 tusen av dem bor i staden Trelleborg.
En del bor i byar som är mycket gamla.
Trelleborgs kommun har mycket vacker natur.
Kommunen har en lång kust
i söder mot havet.
Det finns mycket åkrar i kommunen
med bra jord där mycket kan växa.
Det finns också bokskog.
Bok är ett vackert träd
som bara finns i södra Sverige.
Eftersom Trelleborg ligger längst ner
i söder i Sverige
är det nära till andra länder.
Det tar en halvtimme att åka till staden Köpenhamn
i landet Danmark.
Det tar 4 timmar att åka till landet Tyskland.