Anpassa bostaden

Har du ett funktionshinder
som gör att din bostad
måste byggas om efter dina behov?
Du kanske måste ta bort ett badkar
eller sätta in en handikapptoalett.

Då kan du ha rätt att få pengar från kommunen.
Kom ihåg att söka pengar från kommunen
innan du börjar bygga om din bostad.

Den som äger bostaden
måste gå med på ombyggnaden.

Du ansöker på en blankett som finns på hemsidan.
Du kan också få blanketten från kommunen.
Ansökan ska lämnas till samhällsbyggnadsförvaltningen.

Vill du veta mer?

Ta kontakt med bygglovsavdelningen.