Den 1 januari 2024 bytte Trelleborgs kommuns kundtjänst namn till Kontaktcenter.
– Just nu pågår en översyn av vår enhets uppdrag där vi skruvar på en del av verksamhetens processer. Översynen utgår från ISO-standarden Krav för kundkontaktcenter. I samband med denna översyn byter vi namn till Kontaktcenter, berättar Malin Ekblad, chef för Trelleborgs kommuns kontaktcenter.
Vägen in till Trelleborgs kommun
Kontaktcenter är vägen in till kommunen för Trelleborgs invånare.
– Här svarar våra kommunvägledare på alla frågor som rör kommunens verksamheter samt lotsar till relevant information och till rätt tjänsteperson så att våra kommuninvånare snabbt och enkelt får hjälp med sitt ärende, säger Malin Ekblad.
Vi använder kakor för att löpande förbättra webbplatsen och för att möjliggöra viktiga funktioner. Du kan välja att godkänna eller neka kakor.
Läs vår policy för kakor