Ansök om stöd – var och när du vill!

Nu har du möjlighet att ansöka om flera olika stödinsatser enligt socialtjänstlagen även via en digital tjänst. Med hjälp av ditt bank-ID kan du välja vad du vill ansöka om, beskriva ditt behov och följa ditt ärende – allt smidigt och digitalt!

Den här delen av hemsidan visar innehåll från YouTube. Genom att fortsätta godkänner du GDPR och Sekretesspolicyn.

De insatser som går att ansöka om i den digitala tjänsten är:

Hjälp inom vård och omsorg

  • Avlösning i hemmet
  • Dagverksamhet
  • Korttidsplats
  • Särskilt boende
  • Hemvård
  • Trygghetslarm

Hjälp för dig med psykisk funktionsnedsättning eller psykisk sjukdom

  • Boendestöd

– Du behöver ha ett bank-ID för att kunna använda tjänsten, sedan är det väldigt enkelt. Bestäm vilken insats du vill ansöka om och hjälp oss genom att beskriva lite kort om ditt behov. När vi har tagit emot din ansökan kommer vi att kontakta dig för fortsatt handläggning. Du kommer hela vägen kunna följa ditt ärende, ha kontakt med din handläggare och ta del av ditt beslut, säger handläggaren Kristina.

Förutom att lämna in en ny ansökan du kan se tidigare ansökningar, fattade beslut och pågående genomförandeplaner.

För dig som anhörig

Är du anhörig och vill hjälpa en närstående? Tänk på att du inte kan ansöka åt någon annan med ditt bank-ID. Kontakta i stället biståndshandläggare via kommunens kontaktcenter och få hjälp att skapa ett ärende. När det är gjort kan du logga in med eget bank-ID och hantera ärendet digitalt.

E-tjänst på webben

Ansökan sker via e-tjänst på trelleborg.se 

Rekommenderade nyheter