Fastighetsförvaltare

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.

Arbetsplatsen

Som fastighetsförvaltare ingår du i fastighetsavdelningens organisation som främst arbetar med kommunens fastigheter, men även externt inhyrda bostäder och lokaler. Fastighetsavdelningen ansvarar för att bygga och förvalta de fastigheter där kommunen har egen verksamhet eller som har annat strategiskt värde. Vi förvaltar över 200 objekt om ca 280 000 kvm lokaler åt kommunens verksamheter och driver byggprojekt till ett värde av cirka 1,4 miljarder kronor.

Fastighetsavdelningen verkar som beställare och representant från kommunens sida. Vi är idag 30 medarbetare som arbetar med projekt, förvaltande, drift, underhåll, teknisk rondering, brandskydd med mera.

Arbetsuppgifter

Dina viktigaste arbetsuppgifter blir att ha ansvar för interna och externa kundrelationer, med fokus på avtal och ekonomiska frågor. Tjänsten innebär förvaltande och upprättande av hyreskontrakt samt att ansvara för exv. lokalanpassningar, myndighetskrav och underhållsarbeten.

Just nu befinner vi oss i ett utvecklingsarbete inom förvaltningen. Din kompetens och erfarenhet kommer, tillsammans med övrigt team, vara en viktig tillgång i detta arbete. Vilket kommer innebära att skapa struktur i arbetet med hyreskontrakt, gränsdragningslistor samt pågående och kommande processarbeten inom avdelningen och tillsammans med våra kunder. Vi söker dig som vill vara med oss och driva processen framåt.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en relevant universitets- eller högskoleutbildning med inriktning fastighet, eller annan utbildning arbetsgivaren anser likvärdig. Du ska också ha tidigare erfarenhet från arbete i fastighetsbranschen. 

Då rollen kommer innebära implementering av nya rutiner och processer krävs att du har förmåga att engagera och drivs av ett stort lösningsfokus. Tjänsten förutsätter också förmåga att koppla samman byggtekniska frågor med ekonomi.

Viktiga övriga egenskaper är ansvarstagande, lyhördhet och handlingskraft. Du är en lagspelare som delar med dig av din erfarenhet och kompetens från tidigare uppdrag. Vi räknar med att du har god kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Tjänsten kräver B-körkort.

Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

Arbetstid/varaktighet

Tillsvidareanställning, 100%.

Tillträde

Snarast eller enligt överenskommelse.

Kontakt

Henrik Alkevall, Fastighetschef. Telefon: 0410-73 32 06

Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag

2019-11-24 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Ansök om tjänsten i vårt rekryteringssystem

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

HR-avdelningen

Telefon

0410-73 30 00

Besöksadress

Trelleborgs kommun Algatan 13 231 83 Trelleborg

GPS-koordinater

Latitud: 55,3735078 Longitud: 13,1579755

E-post:
: och