Timvikarier till avfall och återvinning

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.

Arbetsplatsen

Avfalls- och återvinningsavdelningen ansvarar för insamling av hushållsavfall och trädgårdsavfall, lakvattenhantering samt driver två ÅVC (återvinningscentraler) i egen regi. Insamling av slam och fett sker av upphandlade entreprenörer, medan övrig insamling av förpackningsmaterial från kommunens egna verksamheter sker i egen regi.

Vi erbjuder ett omväxlande och självständigt arbete. Du kommer ingå i ett team med erfarna renhållningsarbetare där god service och säkerhet är ledord.

Arbetsuppgifter

Som renhållningsarbetare arbetar du med insamling av hushållsavfall över hela kommunen. Vår fordonspark består i nuläget av sju fyrfacksbilar, två tvåfacksfordon, två baklastare samt servicebil.

Vi söker nu dig som vill vara vikarie då ordinarie personal är frånvarande samt för att täcka tillfälliga toppar, särskilt under kommande vår- och sommarsäsong.

Som vikarie bokas du de tillfällen och körturer då verksamheten har behov av tillfällig stöttning. Det kan vara både enstaka dagar samt längre sammanhängande perioder. Som vikarie utför du alla förekommande arbeten inom enheten.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har några års arbetslivserfarenhet, gärna från yrkesmässig trafik. Du agerar ansvarsfullt, är noggrann och utför arbetet på ett serviceinriktat sätt med fokus på kunden och medborgare som du möter. Du trivs med att arbeta utomhus samt både vill och kan hantera ett fysiskt krävande arbete.

För tjänsten krävs C-körkort samt yrkeskompetensbevis. Vana av arbete inom miljö- och återvinningsbranschen samt lokalkännedom är en fördel. 

Du har god datavana och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du har en god samarbetsförmåga, likaväl som du trivs med att arbeta självständigt. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. 

Arbetstid/varaktighet

Heldagar/timmar enligt överenskommelse. Ordinarie arbetstid 06.00 - 14.00.

Givet bör du kunna arbeta merdelen av ordinarie arbetstid. Vi ser positivt på om du har möjlighet att kombinera annan sysselsättning med denna behovsanställning.

Tillträde

Enligt överenskommelse.

Kontakt

Driftchef Torbjörn Jönsson, nås på mail torbjorn.jonsson@trelleborg.se.

Observera att ansökningar som skickas via e-post eller brev inte kommer att behandlas, utan enbart ansökningar via rekryteringssystemet.

Fackliga kontakter: www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag

2020-01-15 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Ansök om tjänsten i vårt rekryteringssystem

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

HR-avdelningen

Telefon

0410-73 30 00

Besöksadress

Trelleborgs kommun Algatan 13 231 83 Trelleborg

GPS-koordinater

Latitud: 55,3735078 Longitud: 13,1579755

E-post:
: och