Funktionsvariation

Om du har en funktionsvariation
och har problem i din vardag
kan du få stöd av Trelleborgs kommun.

Funktionsvariation betyder
att man har en skada som gör vissa saker svåra.
Då kan du få hjälp av kommunen.

Du kan få hjälp med
att hitta ett arbete som passar dig.
eller något att göra på din fritid.
Du kan också få hjälp
med din bostad.

Vad kostar det?

Den särskilda hjälpen
till personer med funktionsvariation
är gratis.
Du betalar inget för hjälpen
som du får av personal.

Men du betalar själv för din hyra,
din mat, dina kläder,
och det som du gör på fritiden.

Kontakta Trelleborgs kommun

Du kan ringa till kommunen
på telefonnummer 0410-73 30 00.

Hjälpte informationen på den här sidan dig?