Nyheter med etiketten "Näringsliv"

  • Två frukostträffar för företagare

    Näringslivsfrukost i Parken.

    Veckan efter påsk bjuder Trelleborgs kommun in till två olika frukostträffar för företagare. Den 25 april handlar det om säkerhet och trygghet och den 26 april är temat handel.

  • Resultat Öppna jämförelser – Företagsklimat 2018

    Enkäten besvaras av företag som har varit i kontakt med kommunen inom olika områden. Trelleborgs kommun arbetar löpande med att kvalitetssäkra sina verksamheter och detta är ett sätt att analysera vilka områden vi kan förbättra och lyssna till vad företagen tycker om oss.

  • Fokus på utveckling under Business arena Malmö

    På tisdag den 2 april finns Trelleborgs kommun på plats under fastighetsmässan Business arena Malmö. I fokus står kommande stadsutvecklingsprojekt som Övre och Stadsparkskvarteren och Västra sjöstaden samt näringslivssatsningar.

  • Trelleborgs kommun stöttar de lokala företagen

    Trelleborgs kommuns upphandlingsavdelning har nu tagit fram årets planerade upphandlingar, Upphandlingsplan 2019. Upphandlingsplanen är skapad för våra företag i kommunen, och för att underlätta dialogen med oss.

  • Fastighetsfrågor i fokus på konferens

    Trelleborgs kommun fanns på plats på Real Estate Öresund.

    Trelleborgs kommun fanns på plats när Öresundsinstitutet bjöd in till konferens om utvecklingen på fastighetsmarknaden, det aktuella konjunkturläget samt innovativa satsningar och framtidsvisioner inom stadsutveckling.

  • Branschträff med lantbrukare

    Martin Krokstorp från Krokstorps gård var en av föreläsarna.

    Trelleborgs kommuns miljöavdelning höll på torsdagseftermiddagen den 24 januari sin årliga branschträff med lantbrukare. Ett sjuttiotal lantbrukare från kommunen slöt upp och bjöds på, förutom fastlagsbulle och kaffe, ett digert program som varade hela eftermiddagen.

  • Servicen för företag ska bli bättre

    Nu inrättar Trelleborgs kommun tjänsten Företagsservice. Målet är att underlätta företagens kontakt med kommunen och bättre kunna tillgodose företagens behov av service.

Gå till sida: 1 (denna sida) , 2 , 3 , 4 , Nästa