Handläggare försörjningsstöd

Det är du och dina arbetskamrater som gör oss till Sveriges bästa arbetsplats. Öppenhet, respekt och ansvar är våra gemensamma värderingar. Vi tror dessutom att en meningsfull fritid i kombination med hög livskvalitet gör att du tycker det är roligt att gå till jobbet. Låt oss tillsammans utvecklas och dra nytta av varandras kunskaper när vi skapar en bättre vardag för våra medborgare.

Arbetsplatsen

Är du intresserad av arbetsmarknadsfrågor? Brinner du för att påverka och utmana samhällets strukturer? Har du energi och mod att skapa nya metoder och arbetssätt? Vill du arbeta i den kommun dit alla andra åker på studiebesök för att få veta hur framtidens handläggning av försörjningsstöd går till? Om ditt svar är ja på dessa frågor, då är du rätt person för oss!

Myndighetsprocessen är en administrativ stödprocess som har medborgaren i fokus. På myndighetsprocessen fattar vi beslut på ansökan om försörjningsstöd inom 24 timmar. Detta för att medborgaren ska kunna fokusera och vara mer delaktig i sin planering mot självförsörjning. 

Hos oss får du möjligheten att vara en del i en sverigeledande laguppställning för att få fler Trelleborgare ut i egenförsörjning och att bidra till samhällsutveckling!

Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara handläggning av ansökningar om försörjningsstöd jämlikt Socialtjänstlagen och Förvaltningslagen.

Kvalifikationer

Du ska ha en för uppdraget relevant högskole- eller universitetsutbildning. Du bör vara en skicklig administratör och ha erfarenhet av handläggning av försörjningsstöd och kunskaper inom socialrätt. Du bör ha en god kunskap om hur en kommunal organisation fungerar samt erfarenhet av att arbeta efter en delegationsordning. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

För att vara framgångsrik som handläggare inom myndighetsprocessen och för att du ska trivas hos oss är det viktigt att din drivkraft i arbetet är att verksamheten når uppsatta resultat och att det faller sig naturligt för dig att sätta personliga arbetsmål som du strävar efter att uppnå. Det krävs av dig att du har mod att fatta svåra beslut och att du kan ha kontroll över dina känslor i svåra situationer samt har en förmåga att upprätthålla en positiv attityd till arbetet. Tjänsten förutsätter att du har god datorvana och erfarenhet av administrativt arbete.

Arbetstid/Varaktighet

Vikariat 2017-10-01-2019-02-01, heltid.

Vikariat 2017-10-01-2018-12-31, heltid.

Kontaktperson

Eleonore Schlyter enhetschef, 0410-73 30 90

Fackliga kontakter www.trelleborg.se/facket

Sista ansökningsdag

2017-08-23 via vårt rekryteringssystem, ej via brev eller e-post.

Inför rekryteringsarbetet har Trelleborgs kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi längtar och hoppas på att du vill bli en av oss!

Ansök om tjänsten i vårt rekryteringssystem

Hjälpte informationen på den här sidan dig?

HR-avdelningen

Telefon

0410-73 30 00

Besöksadress

Trelleborgs kommun Algatan 13 231 83 Trelleborg

GPS-koordinater

Latitud: 55,3735078 Longitud: 13,1579755

E-post:
: och