Barn och skola

Trelleborgs kommun har skolor,
förskolor och fritidshem
till alla barn som bor här.

Förskola

Förskola är för barn
som är mellan 1 och 5 år.
När barnet blir 6 år
kan det gå i förskoleklass.
Läs mer om förskola

Fritidshem

På fritidshem kan barn vara
på morgon och eftermiddag.
Före och efter deras förskola eller skola.
Läs mer om fritidshem

Grundskola

Grundskola är gratis skola
för barn som är mellan
7 år och 16 år.
Läs mer om grundskolan

Gymnasieskola

Efter grundskolan
kan du läsa på gymnasieskola.
Gymnasieskolan är gratis.
Läs mer om gymnasieskolan

Hjälpte informationen på den här sidan dig?